tweede volle dag wentworth falls en laatste dag

7 oktober 2015 - Wentworth Falls, Australië

na het ontbijt gaan we een wandeling doen . dat hadden we gisteren al besloten maar het weer werk voor het eerst niet mee het is nu 9.30 en de temp is ongeveer 13gr. 20gr minder dan gisteren. de wandeling voort ons door het regenwoud en langs rotsen en afgronden . de route heet national pas en is 1 van de vele wandel route's die je hier kunt doen oploop afstand van ons huis. maar dit moet wel de mooiste zijn.  om alles te doen dan moeten we hier nog wel een weekje langer blijven, maar dat zit er niet meer in. dus we gaan op weg naar het begin punt en dat is 10min lopen . maar het is vandaag mistig en vochtig en er is geen zonnetje dat is jammer maar we gaan toch de route maar lopen. bij het begin punt zien we dat de route ongeveer 3 a 4 uur duurt . geeft niet we hebben de hele dag. en omdat de vakantie hier over is het ook niet zo druk. de route voert ons langs watervallen en ook langs een rots wand waar je aan de buitenkant langs loop met aan de andere kant een diepe afgrond en we gaan met hele steile trappen naar beneden , ik durf alleen maar naar mijn voeten en de trap treden te kijken want anders zou ik dit stuk niet durven doen . we konden dit stuk al een beetje zien van af een uitkijk punt, dus zij ik we zien wel als het niet gaat dan gaan we terug. maar de rest van deze zeer mooie en spectaculaire route was wel te doen was maar wel zwaar op sommige punten . na ongeveer 3uur kwamen we op het eind punt aan. zeer moe en zwaar ademhalen en zweten waren we er. daar was een eet tent waren we zijn gaan uitrusten en wat eten en drinken. en toen was het nog een paar honderd meter lopen naar ons huis. daar maar even douchen en frisse kleren aan gedaan. nog even uit rusten en toen nog even naar katoomba om te kijken af we daar nog iets konden kopen. maar dat is niet gelukt ,op de terug reis naar huis nog even tanken . in het huis zijn we de koffers al een beetje gaan inpakken en de blog nog wat bij werken. de vakantie zit er helaas al weer bijna op . de tijd gaat snel maar het lijkt ook weer al lang geleden dat onze vakantie in cairns begon. zo nu gaan we slapen tot morgen. we gaan morgen niet laat weg want het kan weer druk zijn op de weg.